Reisblog Canada 3: De camper, de nationale parken en de Niagara falls

2 juni 2018 - Algonquin Provincial Park, Canada

Helderblauwe meren, frisgroene bossen, indianendorpjes en leuke steden. Ontario is een mooie provincie om doorheen te trekken. We hebben onze eerste campertocht er op zitten en het was een geslaagde ervaring.

Na de steden zijn we de natuur ingetrokken. Met als eerste stop het Algonquin national park. Dit is een prachtig kanogebied, helaas ging die pret aan ons voorbij met een kleintje. We hebben wel genoten van het uitzicht en een paar wandelingen gemaakt met Tijmen op onze rug. Als toppunt hebben we langs de weg een Eland gespot. Heel stoer om dit dier van dichtbij te zien! De zwarte beren zijn we gelukkig ontlopen en we hebben verder vooral gezelschap gehad van nieuwsgierige eekhoorntjes en het gefluit van de Blue Jays.

Het is ons na wat stuntelen gelukt om een eigen kampvuur te maken. Wij quasi scouts hadden hier wat moeite mee. Toen het vuurtje eenmaal brandde leidde dit tot heerlijke jeugdkampherinneringen en sentimenten. Iets waar Monique duidelijk meer fan van is dan Paul. Paul is niet zo dol op kamperen, maar met onze luxe RV waar we muggen en viezigheid redelijk buiten konden houden vond ook hij het goed toeven. Tijmen vindt nog alles prima!

Verder zijn we op zoek gegaan maar indianenstammen op Manitoulin eiland en hebben we een overtocht gemaakt met de ferry. Het was leuk om ook de kleinere steden te bezoeken en een beter beeld te krijgen van hoe de meer "plattelandse" Canadezen leven. De Niagara falls waren een hoogtepunt. Heel toeristisch, maar mooi en bijzonder om te zien!

De temperatuur is fijn zomers. Vlak voor we vertrokken (eind april) vroor het nog flink in deze regio. Maar met onze aankomst begin mei sloeg het weer om van winter naar zomer. Hier heerst een landklimaat, echte lente heb je niet. De middagen zijn vaak al zomers boven de 25 graden, de meeste nachten koelt het nog flink af. De meertjes zijn fris en op alle campings is het nog rustig. Daardoor weten we gelukkig altijd een plekje te bemachtigen op de campings zonder te reserveren.

Campertochten in Canada zijn prijzig, maar ook onwijs bijzonder. Het scheelt veel dat we de tochten in mei en juni hebben gepland, in vergelijking met het hoogseizoen. Als je een campertocht in Canada wilt maken dan is het aan te raden een camper een jaar van te voren te boeken omdat je dan betere beschikbaarheid en aanbiedingen hebt. Met jonge kinderen is het een fijne manier van reizen. Doordat ze een eigen vertrouwd plekje hebben en je zelf alle vrijheid hebt. We kijken al uit naar onze campertour over 2 weken op Vancouver island.

Verder beginnen we steeds meer te wennen aan het reizen samen. We hebben er nu 4 weken op zitten en zijn heel blij dat we nog niet naar huis hoeven en ons avontuur kunnen verlengen. Het reizen met een kleintje is soms vermoeiend, maar juist op reis lijk je alles beter te kunnen hebben. Thuis hebben we alle drie ons eigen leventje en duidelijk meer stress en korte lontjes. Wij met ons werk en Tijmen met een opa- en omadag en de opvang. Ook Tijmen lijkt het continu samenzijn te waarderen. Hij kan ook hier zo zijn buien krijgen als hij zijn zin niet krijgt, maar met zijn tweeën is het goed te doen. Als Tijmen de opa's, oma's of onze kat Homer op de telefoon ziet dan lacht hij lief. Maar echt heimwee begrijpt hij nog niet op deze leeftijd. Hij is gewoon blij met ons in zijn omgeving. Het liefste heeft hij ons allebei om zich heen. Zie het filmpje voor een kleine impressie van de reis.

Onze volgende bestemming is New York! Een tussenstop van een weekje in de VS voor we doorreizen naar het westen van Canada. Niet de eerste bestemming waar je met een dreumes aan denkt. Maar nu we de kans hebben om deze wereldstad en iets van de VS te zien willen we hier natuurlijk gebruik van maken. Tot de volgende bestemming!

1. Sharon:
    2 juni 2018
    Prachtig om zo al jullie verhalen mee te lezen! Liam en Jordy vonden het filmpje ook prachtig!!!!Geniet van jullie volgende bestemming!
  2. Patricia Joosten:
    2 juni 2018
    Geweldig leuk filmpje. Fijn dat jullie zo genieten van Canada en van de kleine.
  3. Martijn Hofman:
    2 juni 2018
    Heerlijk.. wat een mooi verhaal. Geniet van jullie prachtige reis en jullie trip naar New York zo dadelijk! 😊
  4. Paula en Jan:
    2 juni 2018
    Wat leuk om te lezen dat jullie het zo goed maken. We blijven jullie volgen en wensen jullie nog een mooi vervolg op deze byzondere reis! Wat fijn dat Thijmen het ook zo naar zijn zin heeft! Dikke kus.
  5. Laura en Henk:
    4 juni 2018
    Wauw wauw wauw wat een leuke/mooie verhalen en prachtige foto's hebben jullie gemaakt. Video was ook top! Zo te zien amuseren jullie je prima ook met de kleine man erbij.
    Wij wensen jullie nog heel veel (reis)plezier. En ik kan zeggen New York is geweldig. Groot gelijk dat jullie dit even meepikken :-)
    Jullie huis is nog alles in orde, zie regelmatig werklui over de vloer hihi. Goed geregeld!
  6. M.vermeulen:
    5 juni 2018
    Geweldig dat jullie deze prachtige reis samen als jong gezinnetje maken. Wat leert jullie zoontje op deze jonge leeftijd al bijzonder veel van de grote wereld de natuur de prachtige wandelingen de vergezichten de buitenlucht en vooral wie zijn papa en mama zijn. Heel luxe voor het stoere manneke. Mooie foto's prachtig reisverslag. Heerlijk dat je ons op deze manier ook laat meegenieten van alle moois. Wens jullie hele fijne ervaringen in de grote stad New York en zie uit naar jullie volgende verslag.Geniet van van jullie prachtige gezinnetje en alle avonturen.