Reisblog 4: New York met een dreumes

13 juni 2018 - New York City, Verenigde Staten

New York; intens, hectisch en onwijs bijzonder. Wat een wereldstad en wat een ervaring, ook met kleine Tijmen! We hebben een week doorgebracht in deze stad en deze stop hadden we niet willen missen.

New York, het toppunt van het kapitalisme, maar toegegeven we werden blij van deze stad. Heerlijk om rond te dwalen door de stad, de overdreven reclameborden op Times Square te aanschouwen, van het uitzicht van het nieuwe One World Trade Center te genieten, over de Brooklyn bridge te wandelen, de prachtige bibliotheek te bezichtigen, Wall Street te ervaren, met Tijmen in Central Park te spelen en bekende filmlocaties te bezoeken. New York leeft! Er zijn zoveel verschillende mensen, er is continu bedrijvigheid. Mooi om hier een week in onder gedompeld te worden en mooi om te zien hoe trots de New Yorkers op hun stad zijn.

We verbleven in Brooklyn in een Airbnb. Manhattan is duur en een week lang op een hotelkamer bivakkeren zagen we niet zitten. Deze Airbnb bleek een prima alternatief. We zaten bij Scott in zijn appartement op een klein kamertje, maar met een relaxte gezamenlijke leefruimte en een ruim, groen dakterras. Als je de vogeltjes savonds hoorde fluiten en de warmte voelde had je bijna niet het idee dat je in New York zat. Naast wat leuke praatjes met Scott, zijn vriend en zijn studerende en van reizen houdende nichtje, hadden we genoeg momenten voor onszelf. Het slapen met zijn drieën in een bed ging vrij goed. Soms draai je elkaar wakker, maar meestal vond Tijmen zijn rust weer en ging het prima. Op reis word je makkelijker en het had ook iets gezelligs.

Brooklyn is leuk, we zaten in het stadsdeel net over de Brooklyn bridge en het zit er vol met leuke restaurantjes, winkeltjes en mooie straten. Veel groen en de typische huizen zoals je ze kent van de Amerikaanse films en series. De historische band met Nederland was goed zichtbaar in de wijk- en straatnamen in dit overzeese "Breukelen" en het was interessant om hier meer over te lezen. Met de metro waren we zo in Manhattan: het centrum en "the place to be".

Ondanks de drukte voelde New York relatief veilig waardoor we s'avonds allebei een keer alleen op pad zijn geweest. Met een kind erbij is avondvermaak schaars, dus hebben we allebei van ons eigen avondje uit op Times square genoten. Minder gezellig, maar de moeite waard. Paul is naar de nieuwste Star Wars film gegaan in een 4D bioscoop en Monique is naar de musical Chicago geweest. Erg gaaf en weer iets om van de bucketlist af te strepen! Bij nacht is Times Square het leukste, tussen al het slechte vermaak en hordes fotograferende toeristen.

Ook Tijmen vond New York interessant. Het grootste nadeel was de hoeveelheid "buggy"tijd. Onze kleine man wil natuurlijk het liefste de hele dag rondrennen, maar dat is in een grote stad niet te doen. Hij vond het goed zolang we hem tijdig los lieten in een park, speeltuin, winkelcentrum of waar dan ook. In een stad als New York vraagt dit iets meer georganiseer, maar gelukkig waren ook hier voldoende speeltuintjes. Aan het handje lopen gaat steeds beter, maar Tijmen wil uiteraard nog regelmatig liever de andere kant op.

Inmiddels zitten we weer in Canada, nu aan de Westkant in Vancouver. De vlucht van New York naar Vancouver was een vlucht van bijna 6 uur. Het was een avondvlucht, wat beter werkte dan de eerdere dagvlucht. We hadden het geluk dat we weer een extra stoel voor Tijmen kregen. In tegenstelling tot de eerste vlucht lukte het nu om Tijmen te laten slapen en hebben we hem zelfs op zijn stoel vast kunnen houden.

Hier in Vancouver hebben we een ruim eigen appartement. Fijn om een weekje rust te hebben en alle indrukken te laten inwerken. Zoals op elke nieuwe plek gaat Tijmen weer opnieuw op ontdekking, hobbelend door de ruimtes om te zien waar hij kan slapen, eten en spelen. Zolang hij zijn vertrouwde konijn snachts maar bij zich heeft en wij in de buurt zijn is het goed. Het is mooi om te zien dat een kleintje zich zo makkelijk aanpast. Zie ook weer ons nieuwste filmpje bij de videos:).

We zijn alweer halverwege onze reis. Donderdag begint onze tweede campertocht over Vancouver island. Bedankt voor al jullie leuke reacties. Tot de volgende keer!

1. Danielle Vinkx:
    13 juni 2018
    In elk woord wat ik over New York lees een feest der herkenning. De gelukzalige simpelheid van het samenzijn in een immens grote stad...mooi beschreven! En Time square om 3 uur 's nachts voelde voor mij als een willekeurig moment midden op de dag. Geniet van de tweede helft!
  2. Lisenka:
    13 juni 2018
    Ontzettend leuk weer om te lezen en zien hoe New York geweest is.
    Erg indrukwekkend voor me.
    Sem zou dit geweldig vinden.
    Heerlijk om mee te krijgen hoe jullie genieten!
  3. Celine:
    13 juni 2018
    Wat fijn om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben! Geniet er nog van samen met Tijmen xx
  4. Erwin:
    13 juni 2018
    Ik krijg heimwee naar 'the Big Apple' - het is een bijzondere stad, zoveel te zien. Zoveel te beleven. Leuk om jullie NY gevoel te lezen.
  5. Laura en Henk:
    13 juni 2018
    Heel herkenbaar allemaal NY. Leuk om te lezen en te zien. Mijn herinneringen komen ook weer boven 😀
    Geniet van deel 2 van de reis en van elkaar ❤
  6. Lia:
    14 juni 2018
    Hallo lieverds, geweldig om jullie blog weer te lezen en foto's en film te zien, heel mooi. Wat is Tijmen al een wereldreiziger! Geniet nu van jullie volgende avontuur met de camper. Een fijne tijd samen.