Reisblog Canada 1: Toronto

12 mei 2018 - Toronto, Canada

Tien jaar na onze grote reis door Azië zijn we nu met z'n drietjes op avontuur in Canada. Samen met Tijmen gaan we 3 maanden dit mooie land ontdekken. We bezoeken de grote steden, gaan op rondreis met een camper en gaan op bezoek bij familie in de Canadese Rocky mountains.

Op 3 mei zijn we vertrokken met het vliegtuig naar Toronto, na een dag daarvoor door alle ouders te zijn uitgezwaaid. Er wachtte een lange vlucht, vooral ook voor Tijmen. Met glimlachende medepassagiers, een extra stoel en veel rondlopen door het gangpad wisten we de tijd door te komen. Gelukkig hadden we de nodige voorbereidingen getroffen om Tijmen te entertainen. Dit is maar goed ook, gezien hij de 9-uur durende vlucht niet heeft geslapen..

Eenmaal aangekomen in toronto waren we via een taxi snel bij onze bestemming. Een modern appartement op de 41e verdieping, wat de rest van ons verblijf een mooi uitzicht over de stad gaf. (Viva AirBnB!). Met plek voor een eigen kamer voor Tijmen. Een prima basis voor Paul om de halve marathon te rennen, en Monique om haar Engels professioneel bij te spijkeren. En uiteraard de stad te ontdekken! Wat een hoeveelheid aan wolkenkrabbers en culturen. Veel culturen betekent ook veel verschillende eettentjes. We hebben genoten.

De halve marathon was erg leuk om mee te maken. Met duizenden renners door de straten van Toronto te rennen. Met een beetje jetlag geen PR gerend, maar gaaf om mee te maken!

En ook de Engelse les was vermakelijk. Helaas geen les op topniveau, maar het was leuk om cultuurklasjes te volgen met Aziaten en Latinos en op deze manier meer over Canada te leren.

Verder is er in Toronto genoeg te doen voor de toerist: we zijn in de CN Tower geweest, tot boven 300 meter hoogte voor het ideale overzicht. Paul en Tijmen zijn voor een rondleiding in het Rogers Centre geweest, het overdekte baseball Stadion van de Toronto Blue Jays. Paul heeft ook nog een wedstrijd van de Blue Jays (MLB tegen Seattle) bijgewoond. Erg gaaf om mee te maken, ondanks dat ze behoorlijk werden ingemaakt.

Verder zijn we met Tijmen naar het Ripley's aquarium geweest, hebben we een boottocht naar de Toronto islands gemaakt en hebben we heerlijk door de straten van het centrum gestruind. Er is genoeg te zien en Tijmen keek zijn ogen uit. Vooral het verblijven op grote hoogte vond hij leuk.

Een reis met een kind is compleet anders. Onwijs vermoeiend en tegelijkertijd heel bijzonder. Het duurde meerdere dagen om over de jetlag heen te komen en het slapen ging in het begin moeizaam. Ook zijn we aan onze plek gebonden. We waren hier blij met Netflix! Door activiteiten op te zoeken die voor Tijmen leuk waren en door onderling af te wisselen ging het prima. Tijmen laat het gelukkig allemaal rustig over zich heen komen en lijkt zich goed te vermaken. En zo begonnen we in de grote stad, met een klein ventje van 1,5 jaar, steeds meer te genieten. We zijn benieuwd hoe ons huisje op wielen gaat bevallen.

Na 10 dagen Toronto beginnen we nu aan onze campertocht door Oost-Canada (2,5 week). De eerste keer voor ons in een camper. Erg spannend! Wil je onze verhalen blijven volgen meld je dan aan voor onze blog mijn mailinglijst! Wordt vervolgd!

1. Ria:
    15 mei 2018
    Wat een beleving voor die kleine Thijmen. Fijn dat hij en jullie ervan genieten. De camper komt vast ook goed..... Goede reis en genieten.....
  2. Martijn Hofman:
    16 mei 2018
    Mooi verhaal Tijmen, Paul en Monique! Jullie hebben een mooi begin gemaakt aan de Oostkust. Ik zal jullie avonturen blijven volgen 😊
  3. M.vermeulen:
    16 mei 2018
    Leuk dat jullie de belevenissen zo met ons delen. Tijmen is nu al een wereldreiziger.mooie foto's. En de reis met de camper zal nog veel belevenissen opleveren.volg het met geniegen. Ik wens jullie een hele mooie tijd toe. Veel verwondering en genieten van het land de natuur de mensen en dieren die jullie gaan ontmoeten. En bovenal een hele liefdevolle familie tijd met jullie gezinnetje. Wat heerlijk dat Tijmen er ook van genieten kan. Veel plezier samen tot het volgende nieuws. Kijk er naar uit.